Onnea, mä!

Tänään on synttärit! Taas yksi vuosi mennyt ja minä mietin, mihin…

IMG_3045

Vuoden aikana olen käynyt Italiassa, Itävallassa, Suomessa, Hollannissa, Tanskassa ja Espanjassa. Tehnyt töitä, vakiinnuttanut paikan tiimin jäsenenä ja alkanut kaivata uusia hommia. Saksan kielen taito paranee ja englanti ruostuu.

Keski-ikäisyyspisteitä tulee tasaisesti. Lähinäkö huononee ja ripsivärin laitto on onnen kauppaa. Jos hame ei ulotu yli polven, se lentää pois vaatekaapista. Jalkapohjat kramppaavat korkkaripäivän jälkeen. Olen introvertimpi kuin koskaan ja tiedän nytkin tasan tarkkaan, kuinka monta lukematonta kirjaa minulla on vielä jemmassa. (Kaksi.)  Kun kampaajani ilmoitti olevansa raskaana, tulivat kyyneleet silmiini. Ihmettelin, miksi Facebookissa kaikki ilmoittivat olevansa Iskelmäfestivaaleilla, mutta kun luin, ketä siellä oli esiintymässä, halusin itsekin mennä sinne. Parvekekukkien nyppiminen on arjen luksusta. Lentämistä ei millään sietäisi enää. Game of Thronesia en todellakaan katso. Pidän kesälläkin villasukkia. Olen vihdoin ratkaissut epämääräisen paperikasa-ongelman ottamalla käyttöön nimetyt muovitaskut (mutta se näyttää yhä epämääräiseltä paperikasalta). Juon vitamiinijuoman aamulla. Jemmaan naistenlehtiä, mutta luen ne kaksi kuukautta myöhemmin. Ruusukaali on alkanut maistua hyvältä. Käytän paljon aikaani murehtimiseen, vaikka tiedän sen olevan turhaa. Nauran häpeilemättä kissavideoille ja saan voimaa Facebookin Sarkasmi-ryhmän postauksista. Viime vuodesta paino on noussut taas kilolla.

Huoh. Eikun eteenpäin.

12 thoughts on “Onnea, mä!

  1. Sydämelliset onnittelut syntymäpäivän johdosta. Keski-iällä on omat hyvät puolensa, joihin pääset tutustumaan. Onneksi et vanhene yksin.

  2. Myöhässä olen, mutta paljon onnea jälkikäteen. Vanheneminen on ainut tapa elää kauemmin (Auber).

  3. Onnea hieman myöhässä, kun näin jälkijunassa luen kesän kirjoituksiasi. Tuollaisen keski-ikäisyyslistauksen voisi kyllä tehdä itsekin, kun syyskuussa taas tulee vuosipäivä kohdalle. Se kuulosti sinun laatimanasi niin hauskalta ja osittain omakohtaiseltakin. Hyvää kesän jatkoa Baijeriin!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s