Bloggaus, FB ja statistiikka

Kuinka paljon seuraatte blogienne trafiikkia? Tiedättekö, mistä lukijanne tulevat ja miten he ovat tiensä blogiisi löytäneet? Minusta tämä on melko mielenkiintoista seurattavaa.

IMG_3165

Itse olen WordPressin käyttäjä ja minulle tulee tilastoa sen puolesta. Blogini on sen verran pieni, että en ole ottanut Google Analyticsiä  käyttööni. Tänään päivällä ihmettelin, että miksi sivustoani oli käyty katsomassa jo kolmisensataa kertaa. Sekin selvisi: varsinaisten kävijöiden määrä oli vain 50. Joku yksittäinen kävijä oli siis lukenut paljon vanhoja postauksiani. Terveisiä vain sille jollekin Suomeen – viiden vuoden tekstien lukemisessa onkin urakkaa…

Onko blogillasi Facebook-sivut? Jos on, seuraatko sen statistiikkaa? Havahduin nimittäin vasta itsekin, että sieltä saa myös kivasti selville tietoja seuraajista.

Insights-osiossa saa selville postauksien tykkäämisistä. Analysoi vaikka, minkätyyppiset postaukset keräävät eniten reaktioita,  milloin on trafiikkia jne. Minulla statistiikka näyttäisi, että eniten ihmiset silmäilevät postauksia siinä seitsemän aikoihin illalla. People-osuudessa tilastot kertovat enemmänkin lukijoista.

FB

Minun sivuillani näyttäisi olevan naisvaltaista porukkaa ja suurinpiirtein samaa ikäluokkaa minun kanssani. Ei taida olla yllätys.

Siitä sitten vain analysoimaan. Facebookin seuraajat ja varsinaisen blogin lukijamäärä eivät varsinaisesti korreiloi toisiaan, vaan FB on vain yksi sosiaalinen kanava levittää blogisi ilosanomaa. Minunkin pitäisi opetella aktiivisemmaksi sen suhteen eikä vain infota siellä uusista postauksista.

Terveisin Rouva Markkinoija. Suutarin lapsella ja niin edelleen…

4 thoughts on “Bloggaus, FB ja statistiikka

  1. Mä tykkään myös noista statistiikoista, ja käytän Google Analyticsiä blogin kanssa. Mä ihmettelen sitä, että analytiikan mukaan mun blogia lukee muka enemmän miehet kuin naiset. Olettaisin asian olevan juuri toisinpäin. No, ei noi aina pidä paikkaansa. Mutta hakusanat sentään ovat oikeita, ja välillä varsin hauskoja.

  2. Hupsis. Se saatan olla minä. Pääsin nyt tänne asti! Terve ja kiitos erittäin mielenkiintoisesta blogista, ne vanhat postaukset luki mielellään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s