Aamiainen pohjoissaksalaiseen malliin

Sain töissä kalenterikutsun: Norddeutsches Frühstück eli aamiaista olisi tarjolla. Kuulostaa hyvältä, mutta oletin, että siinä joku twisti olisi. Miksi sitä muuten olisi nimenomaan pohjoissaksalaisena aamiaisena mainostettu? Baijerilaista aamiaista eli Weißwurstia ja bretzeniä kieltämättä karsastan.

Koko kerros lemusi. Astuin kokoushuoneeseen ja keskellä pöytää oli noin 10 kiloa raakaa jauhelihaa, tuoreita sämpylöitä, raakaa sipulia sekä suola + pippurisirottimet.

Ootteko ihan tosissanne??

Minä en syö punaista lihaa. Jonkun hampurilaisen voin syödä, mutta ei tulisi mieleenikään tilata pihviä ravintolassa. Syy ei ole eettinen, olen vaan jotenkin kasvanut eroon siitä. En pidä lihan mausta ja se saa oloni raskaaksi. Niinpä olin jo hyvinkin menossa ovesta ulos, kun kolleega usutti maistamaan. Ota edes haukku, niin tiedät!

Haukkaan palasen. Ei voi olla totta…

aaminainenTää on ihan sairaan hyvää!

Ilmeisesti jauheliha oli jotain erityisen tuoretta ja maku oli vastustamaton. Minä punaisenlihankieltäjä söin kaksin käsin leipiä. Ei tullu aikaisemmin mieleenikään, että raaka jauheliha olisi syömiseen kelpaavaa. Kolleega tarkkaili tyytyväisenä mitäs-minä-sanoin tyyliin. En vastannut, kun suu oli täynnä.

Pointsit meni aamiaisen suhteen Pohjois-Saksalle!

4 thoughts on “Aamiainen pohjoissaksalaiseen malliin

  1. Siis ihan oikeasti hyvää? Mä en oo vielä missään päässyt maistamaan, enkä tiedä uskaltaisinko edes. Mutta miehen työpaikalla tuota on tarjolla usein, kun on jotain juhlittavaa.

  2. Minulla on hyvin herkkä ruoansulatus ja sairastun melkein mistä tahansa, yksityiskohtia mainitsematta. Viime lokakuussa eräässä tilaisuudessa en voinut kieltäytyä tuon ”Mett-Brötchenin” syönnistä. Olin melkein paniikissa ja odotin vain, milloin saan oireet. En sairastunut!

  3. Mett-Brötchen🙂 Saksan vuosina,joita kertyi lähes 9,en yhtään syönyt vaan ihmettelin todellakin tätä settiä,joka oli saksalaisten mielestä huippu hyvää😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s