Hyvää synttäriä, Finn for Life!

Ensimmäinen postaukseni Finn for Life -blogissani oli tammikuussa 2011 eli nyt on vuosipäivän paikka. Paljon onnea mulle!

Kääk

Blogini on yksi näistä pikkublogeista, jossa on ilmeisesti vakiolukijansa (eli äiti ja anoppi). Muutama pitempi paussi on tullut ja hitaampia kuukausia (varsinkin viime aikoina) on ollut matkassa, mutta muuten olen ollut melko aktiivinen kirjoittaja. Minulla on ollut myös sivuprojekteja eli Aperitiivilla-blogi, jota pidän ystäväni Hannen kanssa sekä viime vuonna Rengas-portaali.

Blogin kirjoittaminen on ollut henkireikä. Olen aina kirjoittanut työkseni, mutta Saksaan tullessani meni pitkä aika ilman töitä. Kaipasin kirjoittamista, joten ajatus blogista oli melko luonnollinen seuraus toimettomuudesta. En ole katunut.

Kirjoittamisen kautta järjestelen asioita päässäni. Usein en tiedä, mitä tekstistä tulee, kun aloitan kirjoittamisen ja joskus hämmästelen lopputulosta. Ai näinkö oikeastaan ajattelinkin! Kirjoittaminen on halpa terapian muoto🙂 Aiheet ovat lähinnä perheellisen elämää ulkosuomalaisena.

Tyylini on lyhyt. Yksi asia, yksi teksti on tavoitteeni, sillä itse en jaksa lukea pitkiä postauksia. Aperitiivi-blogin puolella on toinen tyyli ja siellä tekstit ovat enemmän kolumni-tyylisiä. Ainut asia, mihin kovasti toivoisin muutosta, ovat kuvani. Olen nimittäin surkea kuvaaja eikä kameranikaan ole laadukas. Joskus kun saisi itsensä jollekin kurssille…

Juhlan kunniaksi pannaan arvonta pystyyn! Kommentoi postausta, kirjoita vaikka toivomuksia aiheista ym. Voittaja saa kotiin ehtaa München-kamaa eli oheisen laukun! Aikaa on helmikuun puoleen väliin asti.

IMG_1981

 

23 thoughts on “Hyvää synttäriä, Finn for Life!

  1. Moikka! Mä olen lukenut sun blogia nyt muutaman kuukauden. Tykkään tosi paljon lukea sun juttuja, koska asun itsekin Saksassa. Aiheista kiinnostaa mm. München, matkakertomukset, työelämä, Suomikoulu ja koulunkäynti Saksassa. Kiitos vielä kivasta blogista, jatka samaan malliin ! T: Erja Moosburgista

  2. Onnea blogille ja pitkää ikää🙂 Minun suosikkeja ovat aina koulumaailmaan liittyvät postaukset, vaikka mielelläni toki luen kaikkea muutakin.

    • Koulumaailma näköjään kiinnostaa. Kirjoittelenpa Tyttären asioista enemmänkin tulevaisuudessa.

  3. Paljon onnea blogille! Minusta on kiva nähdä ja kuulla Münchenistä, koska olin sillä seudulla aikoinani Au Pairina. Saksalainen elämä ja kulttuuri kiinnostaa jo kieltenopettajan ammatinkin takia, ja siksi on hauska kuulla saksalaisesta koulustakin. Jatka samaan tapaan, ja arpaonnea mulle😉

    • München on auppareiden luvattu kaupunki. Nyt tuli muuten paineita kielen ja kirjoittamisen suhteen… Kuinkahan hoono soomi mulla oikein nykyään on??

  4. Heipähei,

    älä lopeta blogaamista. Ja onnea. Skumppalasillinen juhlan kunniaksi.

    -Nina-

  5. Oon lukenut sun blogia säännöllisen epäsäännöllisesti ihan alusta asti. On ollut mahtavaa seurata sun/teidän elämää tällai etäältä.

  6. Onnittelut tammikuun synttäreistä!🙂 Tuo laukku on muuten aivan ihana. Ja olen ihan samaa mieltä blogi-kirjoitusten pituudesta, ylipitkät postaukset, joissa kymmeniä kuvia, niin jää kyllä lukemiset puoleenväliin.
    Täällä Suomessa on kiva lukea kaikkea ihan tavalliseen elämään liittyviä juttuja, jotka on erilailla Saksassa ja joita ei voi nähdä ja huomata turistimatkoilla.
    Ja parhaat jututhan tulee yleensä niistä, mistä kirjoittaja itse innostuu.
    Lisäksi kiinnostais saksalaiset sanonnat, niitä kun ei löydy netin sanakirjoista, ja olis kiva oppia.

  7. Hyvä blogi, jota mielenkiinnolla seuraan. Joskus kun asuimme yhdessä samassa solukämpässäkin 😀

  8. Onnea blogille! Tyylisi kirjoittaa on tosi kiva. Terveiset Frankfurtista! T: kaisa

  9. Kiva lukea ihan erilaisesta elämänmenosta eri maassa. Koulunkäynti Saksassa kiinnostaa sekä myös München kaupunkina – niistä erityisesti on aina kiva lukea.

  10. Onnea blogille! Olen lukenut sitä jo pari vuotta. Asun itsekin Saksassa, joten on mielenkiintoista lukea sinun kokemuksista ja mielipiteistä.

  11. Mukavaa, kun täältä kilometrien päästä pääsee mukanasi kurkistamaan tuttuja kulmia ja jää kaiholla katsomaan missä kaikkialla olisi voinut / olisi pitänyt käydä😉 siellä ollessaan. Blogiasi on mukava lukea!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s