Jäätelöä japanilaisessa

Minä pidän sushista, kuten myös muu perhe.Tytär haluaa vege-version ja Mies eläisi mieluiten Ramen-keitolla loppuelämänsä. Kun saimme Miehen kanssa vapaa-illan, kipitimme töiden jälkeen Mitani-ravintolaan.

Suosittelemme menu-vaihtoehtoa, jossa saat salaatit, keitot ja jälkkärit sushisi kanssa. Hinta ei päätä huimaa. Lounasmenun saa kahdeksalla eurolla. Lisäksi ravintola vetää näköjään japanilaisia, joten eiköhän ruoka melko autenttista ole.

Pääsimme jälkkäriin asti. Vaihtoehtoina on vihreä tee -jäätelöä, sakea tai kahvi. Mies ottaa luonnollisesti saken. Ja katsokaas, mitä hänelle tuli: koppa sake-kuppeja valittavaksi. Näköjään japanilaisilla on oma mieltymyksensä sakekuppien suhteen, joten luonnollisesti kupin muodon saa itse valita.

IMG_2007Minä otin sen jäätelön. Epäilykseni osoittautuivat oikeaksi. Se maistui vihreältä teeltä, mikä vaan ei ole minun makuuni. Mies kittaa sitä alituiseen, mutta hän onkin omituinen ja piilohippiterveysihminen.

IMG_2008Tuli mieleen macha-suklaa, jota joku maistatti töissä. Sekin maistui terveelliseltä, yöks. Minun mielestäni jäätelöjen ja suklaiden pitäisi maistua ihan rehellisesti epäterveellisiltä ja kaloririkkailta. Sellaisilta, että varmasti tietää saavansa annoksesta kilon lisää selluliittia.

Eihän niistä muuten osaa nauttia.

2 thoughts on “Jäätelöä japanilaisessa

  1. Me ollaan asuttu nyt vuosi Japanissa ja minä en edelleenkään tykkää macha-jäätelöstä – se ei ole tarpeeksi makeaa. Miksi syödä tee-jätskiä kun voi valita jonkun muun tyypillisen japanilaisen jätski-maun (mochi, anananas, kastanja, bataatti). Mutta mun mies – hän on oppinut vuoden aikana rakastamaan macha-jäätelöä! Mikä miehissä on vikana?😀

    • Musta tuntuu, että sun miehes on outo. Mäkin ihmettelen, kun mun mies kittaa vihreätä teetä. Miehissä ON jotain vikana.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s