Työkkäristä arjen alkuun

Arkeen on hankala palata. Piste. Ei vaan millään huvita mikään. Tämä vuosi pantiin käyntiin vierailulla työkkärissä.

IMG_2628Tein tilastoa viime vuotisesta työnhakemisesta. Minusta tuli saksalaisten kurssikavereiden ansiosta pro eli nyt on excel-taulukko käytössä hakemusten suhteen. Viime vuonna lähetin noin 70 hakemusta ja haastattelukutsuja tuli kymmenkunta. Ai masentaako, vai?

Jep.

Työkkärintätini lohdutteli, että se nyt vaan ottaa aikansa ja sinänsä haastattelukutsu-prosenttini on ihan ok-luokkaa. Mitään kursseja ei minulle enää työkkäristä tipu, joten näillä taidoilla on mentävä. Olen hakenut viime aikoina alemman tason töihin, mikä ei näytä sujuvan. Ylipätevä hakija on epäluotettava paikassa pysymisen suhteen, tulkitaan. Pitänee tähdätä sitten korkeammalle.

”Pystyisitkö kuvittelemaan tekeväsi samaa työtä kuin minä?”, kysyi työkkärintäti. Öööh…. Hän kertoi, että työkkäriin on avautumassa uusi projekti, johon minä sopisin hänen mielestään varsin hyvin. ”Hae ihmeessä työneuvojaksi!”

Mitä minä ajattelin asiasta? Olen pyörinyt ihan liikaa työkkärissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s