Kurssin päättöpuhe

Kolmen kuukauden kurssi on nyt ohi ja voin kutsua itseäni online-markkinoinnin ammattilaiseksi. Kurssi oli hyvä updeittaus markkinointi-taustalleni. Eihän tuossa muutamassa kuukaudessa päästä kuin pintaa hipaisemaan, mutta todistus on nyt siitä taskussa. Ja ne todistuksethan on täällä Saksassa niin tärkeitä…

Viimeisellä yhteisellä lounaallamme kurssikavereitteni kanssa pidin puheen saksaksi:

malja”Meine Lieben,

Tahtoisin kiittää teitä yhteisestä ajastamme. Olen oppinut näinä kuukausina paljon. Kurssin teemat olivat minulle sopivia ja sain päivityksen markkinonti-tietämykseeni. Tämä oli oikea paikka minulle.

Opin myös itsestäni paljon. I know this shit! Luulin, että neljässä kotirouva-vuodessa unohtaa kaiken markkinoinnista, mutta se ei pidä paikkaansa. Koulutus ja kokemus nostavat automaattisesti päätään, kun oikeista aiheista puhutaan. Pidän myös tämän puheen saksaksi! Sitä en olisi vielä uskaltanut muutama kuukausi sitten pitää!

Olen oppinut myös saksalaisista paljon. He tukevat ja rohkaisevat toisiaan. Olen saanut paljon apua töiden hakuun liittyvissä asioissa. Kun minulta on loppunut usko itseeni, positiiviset sanat kurssikavereiltani ovat auttaneet. Kiitos siitä. Olen oppinut myös paljon saksalaisesta ammattitaidosta. Ryhmätöissä projektit otettiin haltuun suoraviivaisesti, mutta paljon keskustellen. Olen varma, että kurssilla tehdyt blogit saavat suuren suosion, koska niiden takana on markkinoinnin ammattilaiset.

Olen oppinut myös saksankieltä. Minulla on ollut korvat auki ja olen oppinut paljon uusia ilmaisuja. Olette jaksaneet kuunnella minun haparoivaa saksaani kärsivällisesti, kiitos siitä! Olen oppinut paljon saksalaisesta kulttuurista. Nyt olen mm. paikannut tietämykseni 1990-luvun saksalaisesta musiikkimausta…

Te olette myöskin oppineet jotain suomalaisista. On olemassa ääripäitä. On nämä kurssilla olevat iloiset latino-naiset… ja minä. Elämä pitää olla balanssissa. Jotkut ovat erittäin eläväisiä, mutta tarvitaan myös ihmisiä, jotka ovat hiljaa. Minä satun kuulumaan tähän toiseen ääripäähän.

Huh. Tässä oli monta sanaa introvertti-suomalaiselle… Vielä kerran, kiitos kaikille. Nostakaamme malja!”

2 ajatusta artikkelista “Kurssin päättöpuhe

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s