Tukka takas

Kampaaja. Tuo joka naisen luottokaveri, joka on kullan arvoinen. Oman kampaajan löytäminen vaatii oman aikansa, mutta jos omanlaisensa löytää, sitähän ei vaihdeta. Minä löysin Carmen-kampaajani pitkän etsinnän jälkeen. Nyt muutaman vuoden jälkeen suhteemme on sellainen, että istahdan tuoliin ja Carmen hoitaa sen kummemmin kyselemättä loput.

IMG_2173

Käyn Carmenilla noin kolmen kuukauden välein laitattamassa raidat ja siistimässä latvat. Olin taas siellä ennen joulua, mutta mutta… Kun se sama kuontalo on ollut viimeiset 20 vuotta, ehkä se hiuksiin iskostuu, kuinka asettua pitäisi. Että ne silleen oppii, että juu, latvat taipuu tuossa tonne ja tossa tonne suuntaan. Mutta tällä kertaa Carmenini leikkasi ilmeisesti hiuksia liikaa. Eikä se sitten toiminutkaan kuin ennen.

Jotenkin minuun on iskostunut se sanonta, että hiukset on naisen kruunu. En väitä, että minulla on maailman magein tukka, mutta mun tukkani on osa identiteettiäni. Pahin painajaiseni varmaan olisi, että menettäisin hiukseni. Rypyistä ei niin väliä.

Ja nyt tämän kertaisen kampaajakäyntini jälkeen hiukseni eivät toimineet niin kuin ennen. Aivan kauheeta. Bad Hair Day joka päivä. Olen yrittänyt rullia, suoristusrautaa, luomua. Mikään ei auta. Hiusten pitää vaan kai kasvaa sen sentin, että ne osaavat asettua taas oikein.

Juu, toivon vuodelta 2014 muun muassa Kim Jong-unin vallasta poistumista, Suomen nuorisotyöttömyyden vähentymistä, lisääntyvää mobiilimaksamista ja täydellisen värivoiteen keksimistä. Mutta niitä odottaessa antakaa mulle pliis mun tukka takaisin!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s