Väsynyt opiskelija

Jos olette ihmetelleet, miksi on hieman taukoja bloggaamisessa, kerrottakoon, että olen aloittanut saksanopinnot. Taisin jo aikaisemmin kertoakin, että työkkäri maksaa mulle kolmen kuukauden kokopäiväisen Työelämän saksa -kurssin. Ensimmäinen viikko takana.

Joo. Olen ihan kuollut.

Kahdeksan hengen ryhmässä olen niitä pisimmällä olevia. Minulla on teoria hallussa, mutta käytäntö ei, muilla taas toisinpäin. Minähän olen käynyt jo aikaisemmin kaikki saksankurssit, mitä olla voi ja nyt aloitetaan B1-tasolta taas. Passar bra, koska kurssilla mennään ihan hervotonta vauhtia eteenpäin ja aikaa kertaukselle tuskin on. Minä pärjään aikaisemmin jo oppimallani kieliopilla, mutta muut onkin sitten helisemässä. Yksi taso käydään puolessatoista viikossa läpi.

Mies on ottanut Tyttären kouluun viemisestä vastuun, haussa taas naapuri auttaa. Minä en voi oikein hoitaa kumpaakaan. Koska kurssi on työkkärin kustantama, jo viidentoista minuutin myöhästymisestä pitää antaa kirjallinen selvitys… Sitä vaan ihmettelen, miten ihmeessä meidän perhe pärjää, jos ihan tosissaan joskus töitä saisin. Olen niin tottunut kotirouvan vapauteen näköjään. Miten te muut arjessa pärjäätte???

IMG_5872

Kun en kuvia koulusta ole ottanut, ihailkaamme saksalaisten luovuutta näyteikkunoiden koristelemisessa Oktoberfestien aikaan. Tottakai silmälaseja voi olutkolpakoiden kanssa ikkunaan laittaa. Lasi kuin lasi.

 

 

4 thoughts on “Väsynyt opiskelija

  1. Kyllä se vaikeeta on välillä se arjen sirkus, sen takia teen vain 20 tunnin työviikkoa, koulut vievät äideiltä niin paljon aikaa ja energiaa, pitää käydä läpi läksyt, korjata, kuulustella, se on työtä jo itsessään!!!

  2. No en yhtään ihmettele jos on patterit opiskelupäivien jälkeen lopussa!

    Meillä mies on ollut koko ajan yhtä lailla mukana lasten jutuissa joten meillä minun työhönmeno ei onneksi tee suurta muutosta rutiineihin. Olen hakenut tällä viikolla paria työpaikkaa, saas nähdä onnistuuko:D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s