Uusiksi

Niinhän siinä kävi. Pitihän sen arvata.

värianalyysi10001

Sambeau kävi, teki väri- ja tyylianalyysin ja nyt rouva Kotirouvalla meni pasmat sekaisin. Mulla on värit vaatekaapissa aivan väärät. Luottovärini mustat, harmaat, liilat – pois. Kaikki punaisen värit ihan vääriä sävyjä. Onneksi ruskeaa on kaapissa paljon, mutta sävyt pitää tarkistaa.

Tyyli onneksi oli suurinpiirtein hallussa. Olen ”hienostunut eurooppalainen”, joka tarkoittaa klassista pukeutumista, jossa on joku juju mukana. Suositteli huomion kiinnittämistä hattuihin, käsineisiin ja ohuehkoihin korkoihin.

värianalyysi10002

Mutta se värimaailma. Mukana oli juuri sitä vihreää ja oranssia, mitkä on väreistäni puuttuneet tyystin. Paljon eri vihreän sävyjä pitäisi tulla vaatekaappiini ja siinä on kyllä opettelemista. Oliivin ja erittäin tummat vihreät ehkä menisivät, mutta nikottelemista riittää siinäkin.

Mikä oli kaikista kauheinta? Siis mustan ja harmaan värien poistamisen lisäksi? Minun pitäisi jättää hopeakorujen käyttö.

Juu, funtsaamista riittää.

 

7 ajatusta artikkelista “Uusiksi

  1. Ooh tommonen ois kyllä hyvä myös itelle. Jonkin verran luulen jo sisäistäneeni näitä juttuja – hopeakoruja esimerkiksi välttelen kuin ruttoa, koska ne vaan eivät ihonvärilleni sovi. Mut vaatteissa homma on välillä hiukan haastavamampaa. Käsitykseni on vaan epämääräinen ”sävyt voisivat olla lämpimiä”. Hmm.

  2. Minä olen kanssa ihonväriltäni syksy. En ole käynyt värianalyysissä, mutta kaikkitietävä äitini näin minulle kertoi – en ehkä muuten uskoisi, mutta äitini uskottavuutta nostaa kaksi vuosikymmentä naistenlehdessä muoti- ja kauneustoimittajana… Tämän tiedon jälkeen en ole kuitenkaan paljon vaatekaappiani muuttanut ja ostan yhä edelleen sitä, mikä miellyttää omaa silmää. Hopeakoruja en jätä ikinä.

  3. Mä olen kanssa käynyt värianalyysissa ja olen kesä. Uskon sen pitävän paikkansakin, sillä eniten saan vaatteista kommentteja silloin, kun käytän ”oikeaoppisia” värejäni. Samaten olen huomannut, että ne väärän väriset vaatteet jäävät helposti kaapin pohjalle. Muistan, että silloin, kun analyysi tehtiin, niin kaikki muut väriskaalat näyttivät kiinnostavammilta kuin tämä. Mutta analyysi avasi silmäni uusille väreille, aluksi totuin niihin ja sittemmin aloinkin tykkäämään niistä niin, että meillä on kesävärejä nykyään sisustuksessakin. Nykyään kaupoissa haravoin vaatteita ensisijaisesti värien mukaan ihan automaattisesti ja hyvin harvoin ostan vaatteita, jotka eivät ole omia sävyjäni. Eli etköhän säkin totu niihin :).

    P.S. Kullanväriset korut kun ovat viime aikoina olleet trendikkäitä, niin mäkin käytän joskus sellaisia, vaikka ne eivät oikeasti sovi mun iholle yhtään (kesälle sopii hopea). Että ei se niin vakavaa ole :).

  4. Paluuviite: Ja mites siinä sitten kävikään… | finn for life

  5. Paluuviite: Hurrrja oranssi | finn for life

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s