Dirndl-jumi

Tiedätkö sen tunteen, kun luulet jämähtäneesi johonkin visioon, etkä pääse siitä irti? Just se mulla on.

Olen nimittäin etsimässä uutta perinnepukua eli dirndliä, koska huomenna Münchenissä räjähtää. Oktoberfest valtaa kaupungin seuraaviksi 16 päiväksi. Niin, onhan minulla jo kaksi pukua, mutta kun niin tekisi mieli uutta… Olenkin viimeisen viikon aikana käynyt kymmenessä kaupassa. Valehtelematta.

Ongelma on siinä, että pari viikkoa sitten törmäsin tavaratalossa just mun näköiseen pukuun: mustaa ja liilaa. Haluaisin vähän tummemman puvun tällä kertaa, mutta paremmasta materiaalista kuin nuo minun tämän hetkiset pukuni ovat. Myyjä kuitenkin totesi, että tarvitsen numeroa pienemmän koon. Eihän sitä tietysti ollut kaupassa, joten jätin puvun ostamatta.

Ja nyt kun päätin, että otan sen, vaikka olisikin vähän iso, on tietysti koko malli loppu kaupasta. Eikä tule lisää.

Nyt sitten olen samantapaisen puvun perässä hypännyt liikkeestä toiseen. Mikään toinen malli ei tunnu omalta, enkä ala yli 300 euroa puvusta maksamaan.

Olen jumissa.

Tässä Suomimammojen kanssa viime keväänä. Minä olen mustavalkoisessa puvussa oleva. Kuvan otti sveitsiläinen mies, joten kummasti on fokus tuossa rintojen kohdalla…

4 thoughts on “Dirndl-jumi

  1. Öhöm! Naisilla pitää olla ”Holz vor der Hütte” kuten baijerilaiset (miehet) sen ilmaisevat, ja se pitää dirndlissä näyttää. Toivottavasti löysit mieleisesi puvun. Parin tunnin päästä on avajaisseremonia:”Aag´zapft ist.” Pitäkää hauskaa!

    • Ferrugo, kaikista parasta mun mielestä dirndleissä on, että niitä vaan on miljoona erilaista. Esim. omaa pukuani ei ole Oktoberfesteillä tullut vastaan, vaikka siellä on tuhansia pukuja koko ajan liikkeellä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s