Meikkineiti

”Aikuiset ei leiki. Ne tekee vaan töitä ja laittaa vähän meikkiä.”

Näin kertoi Tytär minulle, kun tuli puhetta isin tuliaisista. Että miksi hän saa barbeja ja minä vain naistenlehtiä.

Minä meikkaan, sen myönnän. Harvassa on ne kerrat, että menisin ulos ovesta ilman ripsiväriä. Minulla ei ole täydellistä ihoa, enkä muutenkaan ole erityisen luonnonkaunis. Pidän meikkauksesta ja itse huomaan eron, kun olen vähän laitettu.

Arkimeikkini on huomaamaton, illalla laitan tummaa luomiväriä runsaasti. Samoin kuin hiusmallissa ja muutenkin vaatetyylissä, en meikkauksessakaan experimentoi, vaan luotan samoihin ratkaisuihin kuin ennenkin. Jos olisin fiksu, menisin joskus ammattilaiselle, joka sanoisi, mikä minulle oikeasti sopii…

Kauhulla odotan sitä aikaa, kun Tytär alkaa leikkimään meikkileikkejä. Että kuinka fiksusti selittäisi, ettei sinne Kindergarteniin ehkä kannattaisi mennä kirkkaansinistä luomiväriä poskissa. Miksei saa, jos äitikin aina meikkaa?

Ovelasti olenkin ostanut tähän mennessä Tyttärelle vain huulikiilteitä. Ne eivät pahemmin näy, vaikka nenänpäähän laittaisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s