Erakko-kehitys

Olin pitkästä aikaa yksinhuoltajana, kun Mies oli matkoilla. Ja epäilen, että minusta on hyvää vauhtia kehittymässä erakko.

En tehnyt sitten yhtään mitään. Röhnötin onnellisena sohvalla ja luin kirjaa. Kävin välillä keittämässä kahvit ja sulloin naamaani Tyttären synttäreiltä jääneitä herkkuja. Koko pitkän viikon.

Minulla pitää olla omaa tilaa, sekä fyysisesti että henkisesti, sen olen näin vanhemmiten todennut (hassua sanoa vanhemmiten, kun ei  ole vielä edes neljäkymppiä täynnä). Tämä yhtälö ei ole täysin toteutunut, kun Mies on tehnyt koko vuoden kotoa päin töitä. Toisaalta hän on myös reissannut paljon, joten olen saanut ottaa tiivistä yhdessäoloa myös takaisin.

Mutta sitä vaan mietin, että pitääkö minun olla huolissani tästä kehityksestä? Pitääkö tuntea huonoa omaatuntoa siitä, jos tykkää olla yksin??

 

 

6 ajatusta artikkelista “Erakko-kehitys

  1. Älä ole huolissasi, mä olen itse juuri tuollanen erakko -ellen pahempikin. Ja mä olen ihan normaali 😀 Omasta mielstäni siis…

  2. Kolmas erakko ilmoittautuu! On ihanaa kaikessa rauhassa röhnöttää sohvalla, lukea kirjaa ja juoda aina välillä kupponen kahvia. Minäkin tarvitsen aika paljon aikaa ja tilaa itselleni, istua vain itsekseni omissa ajatuksissani. Mä olen tainnut olla tällainen ihan lapsesta asti, eli kehitys erakoksi tapahtui minulla jo varhain 🙂

  3. Minäkin olen välillä oikein nauttinut näistä yksinäisistä päivistä kotona, josta ei edes pääse minnekään kun mies on vienyt auton. Ristipistotyöt ja Mad Men – ah mikä ihana yhdistelmä! (Hys, nyt ei saa mainita sanaa opiskelu.)

  4. No ei hitossa tarvii potea huonoa omaatuntoa. Mä ainakin tarvitsen akkujen lataamiseen ainoastaan yhden henkilön seuraa, ja se on allekirjoittanut itse.

  5. Tähän on helppo yhtyä! On suorastaan epäilyttävää, jos ei joskus halua olla vain ihan yksin…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s