Lomaltapaluumasennus

Terveisiä Suomesta, jossa tuli oltua pari viikkoa. Ja nyt oon ihan jumissa.

Tästä olen tainnut mainita aikaisemminkin: reissusta paluu on minulle jotenkin erityisen vaikeaa. Minua vaivaa aina lomaltapaluumasennus. Olen täysin jumissa, tiuskin, en osaa tehdä päätöksiä, kärsivällisyys nolla. Nyt olen sen vanhemmiten tiedostanut, joten pitäisihän sitä osata varautua.

En osannut.

Pari viimeistä päivää on ollut täysin kaaosta, ei ole pyykkiä pesty, laukkujakin on vielä purkamatta. Mieluiten istuisin drinkki kädessä sohvalla aivot narikassa tekemättä mitään, mutta eihän se lapsiperheessä onnistu. Täällä on jälleen hellepäiviä, joten Tytär pyörän istuimeen ja puistoon leikkimään zombieta.

Täällä siis taas. Luvassa pieniä huomioita Suomesta seuraavissa postauksissa. Jopa tylsistymiseen asti. Mutta nyt pehmeä laskeutuminen arkeen ja pientä palauttelua.

Olisikohan sinne kaappiin jäänyt sittenkin joku viinipullo…

3 ajatusta artikkelista “Lomaltapaluumasennus

  1. Se on aivan normaalia. Tapahtuu muillekin ulkosuomalaisille. Usein siihen liittyy myös päänsärky. Eräs vanha nainen ilmaisi asian niin, että sielu jää roikkumaan moneen paikkaan.Sielu ei kai ehdi perässä yhtä nopesti kuin kroppa. Saksalaiset sanoisivat Klimawechsel, Umstellungsschwierigkeiten tms. (Sorry. En osaa sanoa sitä suomeksi.)Sitä tapahtuu elämän lopuun asti, verrattavissa vaikka näytteljöitten ramppikuumeeseen, josta ei parane koskaan. Helteellä pitää muistaa kitata paljon vettä.

  2. Paluuviite: Bussilla Prahaan | Finn for life

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s