Tyhmä rapu

Kyllä te sen itsessänne tunnistatte. Sen tunteen, kun katsotte aurinkorannalla jotain erittäin punaista ja palanutta tyyppiä. Eikö se nyt herranjestas itsestään huolta pidä? Eikö se tiedä, että ihon palaminen on vaarallista??

Minulla on pohjoismaalaisen vaalea iho enkä hevillä rusketu, vaikka tummatukkainen olenkin. Olen tyhmyyttäni polttanut sen verran monta kertaa rinnan ihon, että se on suhtkoht pysyvästi punainen. Joten Italian lomallamme läträsin reilusti kaikkia aurinkorasvoja 20 ja 50 välillä. Luulin olevani suojassa ja pidin erityistä huolta Tyttäreni ihosta.

Viimeisenä rantapäivänä sitten ilmeisesti herpaannuin. 3 rantapäivää jo takana, mutta tämä viimeinen oli erityisen aktiivinen, koska olin yksin Tyttären kanssa. Ei paljoa aurinkovarjon alla maattu, vaan se oli yhtä vesileikkiä koko päivä. Olisi pitänyt muistaa lisätä rasvoja pitkin päivää. Tulos oli täydellinen palaminen. Selkä ihan palanut, neitseellisen paljas maha punainen, hartioiden iho kipeä.

Että sitä tuntee sitten itsensä tyhmäksi. Kyllähän tämän olisi pitänyt paremmin tietää! Seuraavana päivänä ajoimme sen 6 tuntia kotiin. Iho sieti istumista yllättävän hyvin, mutta päänsärky ja pahoinvointi vaivasi. Se oli ihan oikein mulle.

Horoskooppimerkkini rapu sopii minulle hyvin tälle kesälle.

One thought on “Tyhmä rapu

  1. Auts, auts, ja vielä kerran auts. 😦 Itsellänikin herpaantumisia sattuu välillä, mutta olen ollut mielettömän yllättynyt, että en ole palanut vaikka tänne Saharan leveysasteille muuttamisesta on jo lähes kolme viikkoa, ja olen käyttänyt aurinkorasvaa minimaalisesti. Johtunee siitä, että kun täällä asuu, niin ei ole tunne, että pitäisi olla ulkona koko ajan… Sen sijaan olen jo aika hyvin kerännyt rusketusta pintaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s