Vanhan opettelua

Minulla on projekti. Vaativa sellainen. Opettelen riisumaan rannekellon yöksi pois.

Voisin kuvitella, että tämän on läpikäynyt jokainen äiti. Pikkuvauvan imettäjänä kello tuli jätettyä yöllä ranteeseen, kun piti kurkata, oliko siitä viimeisestä syötöstä mennyt 2 vai 5 tuntia. Muistatteko sen ajan? Se nyytti oli siinä vieressä, vaikka huoli oli, että jos tapahtuu kamalia ja se jää jotenkin alle kylkeä kääntäessäni. Niin vain nukuttiin ensimmäiset kuukauden perhepedissä. Ja se ilme… Kuinka Tytär oli maailman tyytyväisimmän näköinen olio, kun oli saanut tarpeekseen maitoa.

Neljän vuoden ajan olen pitänyt sitten kelloa kädessä yötä päivää. Nyt opettelen tavasta taas pois. Vauva-aika on lopullisesti mennyttä.

6 thoughts on “Vanhan opettelua

  1. Minà katson kelloa aina kànnykàstà. Niin silloin imetysaikana, kun nykyààn ihan vain itselleni, kun on pakko katsoa kuinka kauan saa vielà nukkua. Erittàin tyhmà tapa, mutta en nukahda uudelleen, jos en tiedà paljonko kello on.

  2. Minulla on myös yöaikaan käytössä kännykän kello. Sen saa kätevästi valaistua niin, että aika näkyy ilman siristelyä 🙂 Minä tarkistan yöllä CIacyn tavoin myös kännykän kellosta, että kuinka kauan saa vielä nukkua!

    Tyttäreni jemmasi rannekelloni johonkin aivan erinomaiseen piiloon joku kuukausi sitten, kun olin sen ranteestani hetkeksi riisunut suihkussa käydäkseni. Kelloa ei ole näkynyt sittemmin ja olen siis viime kuukaudet opetellut olemaan kokonaan ilman rannekelloa. En ole vielä oppinut, ja Euroopan-loman ostoslistalla onkin uusi rannekello, ellei se vanha nyt jostain yhtäkkiä vielä löydy.

  3. Minä nukun kyllä kello kädessä, mutta en minä sitä imettäessä katsellut. Idan kanssa me nukahdettiin molemmat siihen hommaan, ja sitten muutaman tunnin päästä vaihdettiin vaan tissiä. 😀 Nino taas kärsi refluksista 2 ekaa vuotta (nyt jo helpottaa, jippii!), eli ei nukuttu ei. Jätkä pystyasennossa mahan päällä ekan vuoden ajan, vaihdellen kainalosta toiseen (ja välillä hörpyllä), ei tarvittu kelloa silloinkaan. Opinpahan nukkumaan 12kg miestä mahan päällä samalla hytkyttäen. 😀 Mutta mä en osaa nukkua ilman kelloa. Enkä uida. Hyvä että suihkussa sen otan pois.

    • Huh, on sulla ollut lasten kanssa kestämistä, Suvi! Uinnin osaan kyllä ilman kelloa, mutta tämä iltaprojekti kyllä näkojään vaatii aikansa…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s