Minun Annan koivut

Pari kuukautta sitten pohdin, mikä minulle edustaa sitä aidointa suomalaisuutta (postaus täällä). Päädyin siihen tulokseen, että se oli koivun kaarna. Ihastuinkin päätä pahkaa Anna Kiiskisen Koivu-tauluihin. Annalla oli myös muita teemoja, joissa oli jotenkin suomalaista puhuttelevia elementtejä – veden väreilyä, ranta-maalauksia jne.

Anna Kiiskisen kortteja

Kun Anna sitten otti yhteyttä ja kertoi, että vielä yksi koivu-taulu olisi jemmassa, nappasin sen oitis. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä.

Anna Kiiskinen: Into the trees (2)

Tuo taulu vain kertakaikkiaan liikauttaa jotakin sisimmässäni. Siinä on sellaista minimaalisuutta ja puhtautta, joka toimii. Ihana!

Anna Kiiskisen töitä

En väitä ymmärtäväni yhtikäs mitään taiteesta. Jos taideteos jotenkin puhuttelee minua, se on tarpeeksi minulle. En osaa itse luoda mitään, joten tunnen kunnioitusta niitä kohtaan, joilla lahjakkuutta on.

Nauttikaamme taiteesta. Kiitos, Anna!

3 thoughts on “Minun Annan koivut

  1. Päivitysilmoitus: Haaste: suomalaista kodissa « finn for life

  2. Päivitysilmoitus: Annan vesi | Finn for life

  3. Päivitysilmoitus: Annan taulu nro 2 | Finn for life

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s