Carmenin käsissä

Kuinka aktiivisia te olette kampaajalla? Minun täytyy tunnustaa, että olen näyttänyt suurinpiirtein samalta viimeiset 15 vuotta. Etutukan pituus ja ruskean värisävy ehkä on muutellut, mutta minut tunnistaa vaivattomasti vanhastakin kuvasta. En ole aikuisiällä uskaltanut hiuskokeiluja tehdä.

Mitähän se minusta kertoo? Turvallisuudenhakuisuuttako, kenties? Ei mielikuvitusta, uskallusta? Tai olen kertakaikkisen tylsä? Ehkäpä se on perintöä kotona, sillä äidilläni on ollut sama polkkatukka niin kauan kuin muistan. Olemme kai molemmat todenneet, että jos joku toimii, mitä sitä muuttamaan.

Minulla onkin melko mielenkiintoinen valinta kampaajani suhteen. Kampaamossa soi elektropoppi ja sisustuskaan ei ole siitä konservatiivisimasta päästä (vai mitä mieltä olette tuosta kuvasta, joka on kampaamon seinään maalattu…). Carmen-kampaajallani on aina erilainen kuontalo, kun käyn parin kuukauden välein siistimässä omaani. Carmen osaa jo olla sen kummemmin kyselemättä, mitäs tänään saisi olla. ”Wie immer” – kuten aina, olisi vastaukseni kuitenkin.

En ole suomeksikaan niitä suulainpia, joten saksaksi vaikenen mielelläni. Emme vaihda Carmenin kanssa kuin välttämättömimmät tiedot, muuten antaudun hiljaisena hänen käsiinsä. Varmaan henkilökunta ajattelee, että olen melko outo lintu, mutta voivat ihan vapaasti puolestani niin ajatella.

Tänäänkin elektropoppi sai soljua kampaamoajallani. Nautin päänahan hieronnasta, naistenlehdistä ja omasta ajasta. Mies tuskin huomasi, että kampaajalla on käyty, mutta ei sen väliä. Kyllä se kampaaja vaan terää tekee niin mielelle kuin kuontalolle.

4 thoughts on “Carmenin käsissä

  1. Mä vetäisin ja leikkautin puolisentoista vuotta sitten tukkani ihan lyhyeksi. Siihen asti mulla oli ollut pitkä tukka melkein aina, ja vähintäänkin polkkapituinen tukka, muutamaa lyhyttä (pituuden ja keston suhteen) kokeilua lukuunottamatta. Mutta nyt löytyi sopiva tyyli joka sopii mulle paremmin kuin pitkä tukka ikinä – onneksi menin siis ottamaan riskin ja koittamaan, koska oon ollut niin tyytyväinen tähän uuteen (kohta jo vanhaan 🙂 ) tyyliin.

  2. Päivitysilmoitus: Tukka takas | Finn for life

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s