Syksyn arkea pukkaa

Cocktail kädessä, salmiakkia suussa ja surffaamisen loputon mahdollisuus. Niistä on iltani tehty.

Arki on alkanut täälläkin. Vaikka tänäänkin oli +26 astetta, on kesä loppumassa. Tytär meni taas maanantaina Kindergarteniin, ihan hyvillä mielin onneksi, joten päivät taas vapaat. Minä aloitin siis taas raatamisen kuntosalilla ja kielikoulussa.

Kuntosalilla on hiljaista. Siellä ovat minä ja papat. Mummot ovat näköjään vielä hunningolla (hahaa: huomaatteko ovelan uusimpaan suomenostokseeni viittauksen), joten kukaan ei edes moikannut, kun maanantai-aamuna salille silmät ristissä lompsottelin. Hoksasin uuden asian – minun mp3:n kuulokkeen piuhahan käypi juoksumaton telkkariin. Nyt olen sitten katsonut saksalaisia aamu-uutisia juoksun lomassa. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eheee! Että minä olenkin sitten kätevä emäntä!

Kielikoulun ryhmä on minun näköiseni. Itäblokkia, amerikkalaista, italialaista ja ukrainalaista verta sekoittuu sopivassa suhteessa. Joskus ryhmät natsaa, joskus ei. Edellinen ryhmäni oli yhtä hammasten kiristystä, mutta tällä ryhmällä on kanttia ymmärtää jopa minunkin ironista huumoria. Nyt tavoitteena on huuurja kielen edistäminen. Kyllähän minä saksaa höpötän, koska en paljon virheistä välitä, mutta olisi se kiva, jos muutkin ymmärtäisivät 😉 Nyt kun 4 kertaa viikossa on pakko jotain sanoa, alentaa se koulun ulkopuolisenkin small talkin puhumista. Toivottavasti.

Lisäksi ilmoittauduimme juuri Eltern-Kind-Turnen eli sellaiseen vanhempien ja pikkulasten liikuntaryhmään. Tytär saa liikettä, kuten Kindergartenin hoitajat olivat toivoneet kielen kehittämisen takia (”liike ja kieli kulkevat käsi kädessä” – Tytär on normaalipainoinen)ja minunkin täytynee siellä jotain sanoa saksaksi.

Hui. Jos oikein pahasti tämä syksy menee, meistä tulee yhä enemmän saksalaisempia. Toll!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s