Oodi Helsingille

Perun puheeni, syön sanani. On se Helsinki vaan komea.

Vaikka olen ulkomailla pian 9 vuotta asunut, olen vieraillut Helsingissä varmaan pari kertaa vuodessa. Mutta koska käynnit ovat olleet puhtaasti pikavisiitteja matkalla sukulaisiin ym, on vierailut rajoittuneet siinä Forumin-Stockan-Espan ympärillä pyörimisiin. Ruisleipää matkalla kentälle, Seppälästä/ Kappahlista/ Lindexiltä vaatteita joita ei Pohjoismaiden ulkopuolelta saa, Akateemiselta lehdet ja pokkarit matkalaukkuun. Silmät suljettuina, kiireellä höystettynä.

Olin unohtanut, miten kaunis Helsinki osaa olla parhaimmillaan.

Nyt minulle riitti tunti silmien avautumiseen. Täydellinen, aurinkoinen, syksyä jo enteilevä ilta Boulevardin liepeillä. Kaupat jo kiinni. Ja minä vain vaeltelen pitkin katuja nostaen silmät näyteikkunoista ylöspäin.

Ja minä näen.

Helsinki on kaunis. Miten olin voinut jo unohtaa sen?

One thought on “Oodi Helsingille

  1. Mäkin oon huomannut saman käydessäni Helsingissä viime Suomen reissuilla! En tiedä johtuisko siitäkin, että mukana oli tuo saksalainen, jonka kanssa huvitti pyöriä vähän jossain muualla kuin Forumissa ja Kampissa. Lisäksi ilmat suosi meitä joka kerta, joulukuun loskassa kaupunki on vähän eri näköinen kuin aurinkoisena kesäpäivänä tai paukkupakkasella.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s